Nakon nedavnog pisanja na temu putovanja i transportnih izazova s kojima se suočavaju Bosanci i Hercegovci, dobili smo odgovor od jedne od najzastupljenijih evropskih transportnih kompanija – Bolt.
Razmatrajući perspektive za poslovno širenje, Bolt prepoznaje potencijal Bosne i Hercegovine, kao i drugih zemalja regije Zapadnog Balkana.
“Bolt u svakom trenutku razmatra prilike za širenje koje imaju poslovnog smisla. Puno je faktora koji se uzimaju u obzir pri odluci o poslovnom širenju. Bosna i Hercegovina je svakako zanimljivo tržište, kao i ostale zemlje u regiji tzv. Zapadnog Balkana”, kazala je glasnogovornica Bolta.
Ističu da je njihov cilj da ponude uslugu koja je zaista potrebna i dugoročno održiva.
“Svaku pojedinu priliku za širenje pažljivo razmatramo kako bi na konkretnom tržištu pravovremeno ponudili uslugu koja je zaista potrebna i dugoročno održiva. Boltova usluga treba služiti kao dodana vrijednost za putnike i profesionalne vozače, ali i podstaći rasterećenje saobraćaja”, poručuju iz Bolta
Aplikacije poput Bolta omogućavaju korisnicima da brzo i jednostavno naruče vožnju putem pametnog telefona, čime se osigurava transparentnost cijena, praktičnost i brza rezervacija. Međutim, i dalje se postavlja pitanje zašto se Bosna i Hercegovina nije pridružila ovom globalnom trendu?
Jedan od glavnih razloga za nedostatak tih aplikacija u Bosni i Hercegovini leži u protivljenju tradicionalnih taksista. Udruženja taksista izražavaju zabrinutost zbog nedostatka regulacije i mogućnosti rada “na crno” taksi vozača koji bi se prijavili putem ovih aplikacija. Takva zabrinutost nije neuobičajena i u drugim zemljama, ali se Bolt oslanja na iskustvo uspješnog poslovanja u susjednoj Hrvatskoj kao smjernici za održivo uređenje ovakve usluge.
“Od okolnih zemalja, Bolt je prisutan u Republici Hrvatskoj gdje nam je poslovanje iznimno uspješno. Korisnici, taksi prijevoznici i vozači su vrlo dobro prihvatili našu uslugu. S regulatorne strane, hrvatski taksi prijevoznici imaju opciju voziti koristeći taksimetar ili digitalnu aplikaciju, a većina izabire digitalne aplikacije što dovoljno govori o prednostima koje im pružamo. Smatramo da je Hrvatska putokaz za održivo uređenje ovog tipa usluge u regiji”, kazala je glasnogovornica Bolta.
Odgovor iz Bolta ističe da su putnici i vozači u Hrvatskoj s odobravanjem prihvatili njihovu uslugu. Ovo ukazuje na mogućnost usklađivanja tradicionalnih usluga s modernim inovacijama, čime se postiže ravnoteža između zaštite domaćih taksista i pružanja boljeg korisničkog iskustva.
Uprkos izazovima i protivljenju, postoji očigledna potreba za temeljitom analizom kako bi se utvrdilo kako bi uvođenje ovakvih aplikacija moglo promijeniti taksi industriju u Bosni i Hercegovini. S obzirom na prednosti koje ove aplikacije pružaju – praktičnost, transparentnost cijena, povećanje iskorištenosti vozila i poticanje inovacija – održivo prilagođavanje zakonodavstva i regulacija može biti ključno za podsticanje konkurencije.
Dok Bosna i Hercegovina još nema aplikacije za prevoz, promjene su neizbježne. Svi akteri – taksisti, putnici, kompanije poput Bolta i regulatorna tijela – imaju ulogu u oblikovanju budućnosti taksi usluga.
Uvođenje ovih inovacija može pridonijeti boljem standardu usluge, povećanju mobilnosti i podršci lokalnoj ekonomiji, dok istovremeno štiti interese i prava taksista. Kako Bosna i Hercegovina nastavlja svoj put prema modernizaciji, važno je sagledati globalne primjere i prilagoditi ih lokalnim potrebama kako bi se stvorila uravnotežena i prosperitetna taksi industrija.
.