“Trenutno sam usmjeren isključivo na hrvatsko tržište. Proveo sam pet godina pripremajući proizvod, metode i brand kako bih pozvao druge da otvore svoje vlastite trgovine Brooklyn Bagel Co., i nastavit ću se širiti na druge zemlje kada budem siguran da mogu zajamčiti isto odlično iskustvo svakom kupcu, bez obzira gdje uživaju u našim sendvičima”, kaže Pepper.
Brooklyn Bagel, tvrtka koju je Newyorčanin J.Kent Pepper pokrenuo u Splitu nakon pet godina poslovanja spremna je za franšiziranje. Prvo je u Žrnovnici otvorena pekara u kojoj je Pepper usavršio ručnu proizvodnju popularnog njujorškog bagela, jedinog peciva koje se prvo kuha pa tek onda peče. Danas Brooklyn Bagel ima tri prodajna mjesta u Splitu: u trajektnoj luci, na Morpurgovoj poljani i Zapadnoj obali.
Na Sajmu Franšiza i poslovnih mogućnosti koja će se 22. i 23.09. održati u zagrebačkom Familly Mall Centru predstavit će kako bi upravo peciva poput bagela mogla biti dobra poslovna prilika za sve one koji traže svjež pristup novom poslu koji ih neće puno koštati.
“Od samog početka znao sam da Brooklyn Bagel Co. može biti puno više od obične pekarnice. Franšiziranje je bio cilj od početka. S obzirom na moje iskustvo u oglašavanju, znao sam da je za stvaranje brenda potrebno više od samo odličnog proizvoda. Od prvog dana sam imao plan, bio sam svjestan da se naš jelovnik mora moći replicirati bilo gdje u zemlji, proizvodni postupak je morao biti dovoljno jednostavan da ga svatko može provoditi. Potrebna oprema je morala biti minimalna kako bi u trgovini zauzimala što manje prostora”, kaže Pepper.
Iako se na hrvatskom tržištu može pronaći ponuda peciva pod nazivom bagel, Pepper je ustanovio da se ipak ne radi o pravom ‘brooklinškom bagelu’ te tako uvidio da postoji prostor za ponuditi originalan proizvod i krenuo graditi brend.
“Najveći izazov bio je razvoj metode za polupripremu naših bagela. Pravi bageli se kuhaju u vodi prije pečenja, što aktivira kvasac. To je stvorilo izazov koji ne bih imao s običnim kruhom. Međutim, bilo mi je važno da kupci mogu dobiti svježe pečeni bagel na svakoj lokaciji, a polupriprema omogućuje završetak procesa pečenja na licu mjesta kako bi se pružio autentičan njujorški bagel”, objašnjava Pepper.
Za sada u fokusu samo Hrvatska
“Trenutno sam usmjeren isključivo na hrvatsko tržište. Proveo sam pet godina pripremajući proizvod, metode i brand kako bih pozvao druge da otvore svoje vlastite trgovine Brooklyn Bagel Co., i nastavit ću se širiti na druge zemlje kada budem siguran da mogu zajamčiti isto odlično iskustvo svakom kupcu, bez obzira gdje uživaju u našim sendvičima”, kaže Pepper.
Napominje kako je za njega preseljenje iz SAD-a u Split bio odličan potez.
“Nisam znao, ali brzo sam naučio. Ono što me najviše uzbuđuje u vezi predstavljanja bagela u Hrvatskoj (pravih bagela koji su gusti i žilavi i kuhani u vodi, a ne samo kruh s rupom u sredini) je da oni imaju gotovo kultni status u drugim dijelovima svijeta, dok mnogi ljudi ovdje nisu čuli za njih. Ipak, prve reakcije tržišta bile su fenomenalne – iako i dalje često moram objašnjavati: “Ovo nije krafna.” Ono što najviše iznenađuje većinu Hrvata je koliko je bagel zasitan. Sličan komad kruha iz druge pekare može težiti samo 30 grama. Naši bageli teže 120 grama. Naš uspjeh mjerim po broju stalnih kupaca, a prema toj mjeri uspješno privlačimo lokalne stanovnike. Još važnije, nemamo samo stalne kupce, već i vjerne kupce koji se vraćaju iznova i iznova”, ističe Pepper.
Prisjetio se zabavnog iskustva iz prve godine kada su prodavali bagele ujutro kroz prednji prozor restorana njegovog prijatelja.
“New York City je nevjerojatno mjesto, i svatko bi trebao imati priliku barem ga posjetiti, ali može biti i iscrpljujuće. Supruga i ja razgovarali smo o preseljenju u Europu jednog dana, i kada je došlo vrijeme, predložila je Hrvatsku. Supruga je imala trgovinu vina u gradu i bila je jedna od rijetkih osoba koja je prodavala hrvatska vina, pa je bila upoznata sa zemljom. Posjetili smo Hrvatsku na nekoliko tjedana i stvarno nam se svidjela energija u Splitu. To gotovo kao da su dva grada. Tih je i miran zimi, a bučan i energičan ljeti”, kaže Pepper.
Kako kaže, prije nego su se preselili, razgovarao je s nekoliko ljudi i kada je spomenuo da mu je hobi izrada kruha, gotovo svi su ga pitali zna li napraviti bagel.
“Hrvatica iz kvarta pristupila je šanku i rekla da je mnogo puta prolazila pokraj trgovine i napokon je morala saznati što je to s tim bagelima. I sljedećeg dana se vratila po još jedan. Naš sendvič sa špekom, jajima i sirom je najpopularniji, što me uopće ne iznenađuje, jer je to odlična opcija za brzi doručak u pokretu. Možda je čak moja najdraža hrana na svijetu”, pohvalio se Pepper.
Tvrtka ima 17 zaposlenika, a kada je prvi put otvorio pekaru prije pet godina, zaposleni su bili samo on i njegov asistent. Tada nisu imali puno opreme u pekari, pa bi im trebalo cijelu noć da proizvedu puno manje bagela nego što sada mogu napraviti u satu.
“Trenutačno gradim novu pekaru i ulažem u više opreme što bi nam trebalo omogućiti povećanje proizvodnje barem 500%. Kada završimo nadogradnju te pekare, očekujemo da ćemo moći proizvesti 3.000 bagela na sat. Nova pekara bit će u Splitu, a s novom opremom i renovacijama očekujemo ulaganje od 80.000 do 100.000 eura. Trenutno u pekari radi četiri osobe na puno radno vrijeme. Nova lokacija će nam omogućiti povećanje proizvodnje bez povećanja broja zaposlenika, no optimistični smo da će nam biti potrebna nova smjena kako bismo mogli zadovoljiti potražnju kako otvaramo franšize”, otkriva Pepper.
Od tri poslovnice koje ima u Splitu, ona u Starom gradu ostvaruje najbolje prodajne rezultate, no Pepper napominje da se prodaja u trajektnoj luci udvostručila ove godine. U planu je naravno i širenje po ostatku zemlje i zato očekuje puno od franšiziranja.
“Jedan od najvećih izazova pri otvaranju bilo kojeg maloprodajnog posla je pronalaženje pravog mjesta, a to je posebno teško ako ne živite na tom području. Bilo bi mi drago vidjeti trgovine Brooklyn Bagel Co. u Rijeci, Osijeku, Zagrebu i Dubrovniku, ali mislim da je lokalna osoba bolje kvalificirana za identificiranje najbolje lokacije i suočavanje s dnevnim operacijama”, objašnjava Pepper.
Kako tvrdi, širenje i privlačenje investitora su povezani, stoga je njegova metoda bila kroz višestruke pristupe omogućiti rast poslovanja kako bih privukao što više investitora.
“Prvo, nisam želio predstaviti proizvod koji je kopija nečega već viđenog. Moralo je postojati jasno razlikovanje od drugih kruhova na tržištu – bez da bude toliko novi da za njih nema publike. Drugo, naporno sam radio na stvaranju jedinstvene brend slike i brinuo se da imamo prepoznatljiv jezik dizajna kako bi Brooklyn Bagel Co. bio odmah prepoznatljiv. Na kraju, mislim da je važno stvoriti okruženje koje privlači i zadržava zaposlenike. Volim reći da su naši ljudi naša tajna komponenta, i važno je dobro se brinuti o njima” , poručuje za kraj Pepper.